Reklama w dużej mierze przeniosła się do Sieci. Ilość dostępnych narzędzi coraz bardziej zwiększa apetyt specjalistów od marketingu i właścicieli przedsiębiorstw. Do najbardziej skutecznych narzędzi marketingu cyfrowego zaliczamy między innymi Google AdWords, Facebooka oraz coraz bardziej popularne RTB, czyli Real Time Bidding.

Google Ads

Reklamy pochodzące z tego systemu z pewnością widzieliśmy wszyscy. Są one kierowane na tak zwaną sieć wyszukiwania (wyszukiwarkę Google) i sieć reklamową (strony partnerów Google, na których możliwe jest wyświetlanie reklam). Korzystając z systemu, mamy szansę na stworzenie szytej na miarę kampanii reklamowej. Ustawić możemy nie tylko grupę docelową, ale także miejsca, w których nasz komunikat powinien się pojawiać, czas trwania reklamy i oczywiście budżet. Co ważne, ustawienia podlegają edycji niezależnie od momentu kampanii. Kampanie reklamowe AdWords charakteryzuje możliwość nadzoru nad całością działań, sami decydujemy ile chcemy wydać i jak ma wyglądać nasza reklama.

Social Media

Reklama Facebook jest obecnie nieodłączną częścią prowadzenia firmowych kanałów w social mediach. Uzyskanie wysokich wyników organicznych stało się trudne, dlatego warto wygospodarować budżet właśnie na reklamę. Podczas tworzenia płatnych komunikatów unikajmy przycisku „promuj post”, zamiast tego korzystajmy z Menagera Reklam. Ma on dużo więcej funkcji i pozwala dokładniej określić grupę docelową, do której chcemy dotrzeć.

Aukcja w czasie rzeczywistym

Real Time Bidding (RTB) to jedno z ciekawych narzędzi marketingowych. Polega na licytacji danej powierzchni reklamowej. Co więcej aukcja odbywa się w czasie rzeczywistym. W praktyce oznacza to, że cały proces dzieje się w momencie, kiedy użytkownik odwiedza daną stronę www. Kampanie RTB słyną z możliwości dostosowania komunikatu do odbiorcy oraz wysokiego wskaźnika ROAS.

Jeśli mamy wątpliwości co do tego, czy samodzielnie poradzimy sobie z prowadzeniem działań marketingowych, powinniśmy skorzystać z pomocy specjalisty. Dom mediowy lub agencja reklamowa z pewnością pomogą nam w ustaleniu planu marketingowego dla naszej firmy.

3 podstawowe narzędzia marketingu cyfrowego – sprawdź!
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here