Mikroserwisy, nazywane także mikrousługami, to sposób na rozwój dużej, monolitycznej aplikacji poprzez stworzenie wielu podsystemów, obsługujących jeden obszar biznesu. Dzięki podziałowi systemu na aplikacje wg. funkcjonalności, firmy zyskują możliwość sprawnego i częstego wdrażania aktualizacji. Po więcej informacji o architekturze mikroserwisowej zapraszamy do naszego artykułu.

Architektura mikroserwisowa a monolityczna – różnice

Mikroserwisy odpowiedzialne za poszczególne funkcjonalności są ze sobą połączone i tworzą tytułową architekturę mikroserwisową, która niesie za sobą wiele korzyści biznesowych. Tego typu rozwiązania zmniejszają ryzyko zatrzymania pracy całego systemu z powodu błędów, pojawiających się tylko w jednym obszarze. Druga strategia rozwoju systemów polega na tworzeniu monolitycznych aplikacji, które sprawdzają się przede wszystkim w mało skomplikowanych serwisach, działających w oparciu o jedną funkcjonalność.

Architektura mikroserwisowa to rodzaj dedykowanego oprogramowania, które przynosi największe korzyści bankom, organizacjom finansowym oraz wszystkim firmom, działającym w dynamicznie rozwijających się branżach. Nadążanie za zmianami prawnymi i technologicznymi, konieczność podnoszenia standardów bezpieczeństwa oraz dostosowywanie systemu do wymagań klientów, rodzi potrzebę korzystania z elastycznych aplikacji, którymi łatwo zarządzać. Jest to bardzo korzystne również z perspektywy finansowej, ponieważ modyfikowanie aplikacji na niewielkim obszarze nie jest kosztowne, natomiast zmiany w strukturze monolitycznej są bardzo czasochłonne oraz wymagające dla budżetu firmy.

Platformy mikroserwisowe – gdzie stosuje się dedykowane oprogramowanie?

Dedykowane oprogramowania w postaci wielokanałowej platformy opartej na architekturze mikroserwisowej zawierają różnorodne funkcjonalności (de facto są to różne aplikacje, które można niezależnie rozwijać, a także zarządzać nimi). Platformy mikroserwisowe są chętnie wykorzystywane w dużych organizacjach ze względu na możliwość skalowalności oraz niższy koszt utrzymania poszczególnych modułów niż jednorodnej aplikacji monolitycznej. Architektura mikroseriwsowa sprzyja także obsłudze klientów, ponieważ w razie napotkanych problemów w jednej części serwisu, pozostała część aplikacji może działać bez konieczności wyłączania w trakcie naprawy.

Koncepcja systemów rozproszonych sprzyja także obsługiwaniu dużej ilości zapytań, co redukuje ryzyko zawieszania aplikacji, a tym samym wpływa pozytywnie na zadowolenie klientów. Wymienione korzyści są szczególnie cenne dla dużych firm, które na co dzień obsługują klientów oraz przetwarzają dane poprzez systemy informatyczne. Komunikacja mikroserwisów za pomocą niezależnych aplikacji, które posiadają konkretne obszary działania działania, czyli np. moduł sprzedaży lub moduł logistyczny, ułatwia funkcjonowanie korporacji i zaspokaja ich potrzebę częstego wprowadzania zmian w aplikacjach mikroserwisowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj