Działania marketingowe powinny być dostosowane do potrzeb potencjalnych konsumentów oraz oczekiwań lojalnych odbiorców. Znacznie ma nie tylko forma, lecz także treść komunikatu reklamowego. Warto wiedzieć, jakie działania pozwalają zbudować oraz utrzymać trwałe relacje z klientem.

Powiadomienia web push

Małe, prostokątne okienka z komunikatami, wyświetlające się np. w dolnym rogu ekranu podczas korzystania z przeglądarki internetowej, to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Notyfikacje push współpracują z największymi przeglądarkami internetowymi. Komunikaty można kierować do szerokiej grupy internautów, z jednoczesnym uwzględnieniem zapotrzebowania konkretnego klienta. Narzędzie ma rozbudowany system segmentacji i targetowania odbiorców, dzięki czemu mogą być oni traktowani w sposób indywidualny. Powiadomienia mogą pojawiać się na ekranie użytkownika, jeśli np. produkt, który wcześniej oglądał on na stronie sklepu internetowego jest dostępny w promocji. Ponadto, komunikaty pozwalają zminimalizować problem porzuconych koszyków.

Dzięki web push właściciel sklepu może lepiej poznać swoich klientów i budować z nimi trwałe relacje. Narzędzie pozwala uzyskać informacje na temat rodzaju dokonywanych zakupów oraz liczby wizyt w obrębie danej witryny. Komunikaty mogą mieć formę zwięzłych formularzy, zawierających pytania i kilka wariantów odpowiedzi. Jest to również sposób na przypomnienie konsumentowi o danej marce.

Utrzymanie bazy klientów

Retencja w marketingu to pojęcie, które odnosi się do tych konsumentów, którzy ponownie decydują się na zakup towaru danej firmy lub skorzystanie z oferowanych przez nią usług. Narzędzia wykorzystywane w celu utrzymania relacji z lojalnymi klientami to m.in. powiadomienia web push i newslettery. Określenie charakteru grupy docelowej oraz monitorowanie działań konsumentów  to  operacje pozwalające zwiększyć wskaźnik retencyjny. Segmentacja odbiorców w ramach notyfikacji push umożliwia również podział odbiorców ze względu na ich zapotrzebowania, preferencje oraz pozycję w lejku sprzedażowym. Dzięki temu w łatwy sposób można tworzyć content dopasowany do konkretnego klienta.

Utrzymanie relacji z grupą odbiorców wymaga nieustannego monitorowania działań marketingowych. Warto pamiętać o doborze odpowiedniego contentu, właściwych mediów oraz form komunikacji. Dobry marketing z pewnością znajdzie odzwierciedlenie w osiąganych wynikach sprzedażowych. Lojalny klient jest bardzo cenny dla firmy. Warto zatem o niego dbać i kierować do niego zindywidualizowane treści.

 

Co możesz zrobić, aby zatrzymać dotychczasowych klientów?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here