Współczynnik konwersji (CR) pozwala ocenić efektywność działań promocyjnych prowadzonych w obrębie strony internetowej. Jego wynik dostarcza informacji na temat tego, jaki procent odbiorców wykonał działania, określone przez właściciela danej witryny. Istnieje wiele narzędzi pomocnych w generowaniu wysokiego współczynnika konwersji. Warto wiedzieć, które z nich wykorzystać, by osiągane efekty były zadowalające.

Notyfikacje web push

Powiadomienia stały się alternatywnym rozwiązaniem dla popularnych newsletterów. Web push wpływa na zwiększenie sprzedaży, generując znacznie wyższy współczynnik konwersji niż w przypadku wykorzystania tradycyjnych metod. Komunikaty można dostosować do potrzeb indywidualnego klienta. Za pomocą notyfikacji w prosty i intuicyjny sposób tworzona jest baza subskrybentów.

SEMSTROM

Wysoka pozycja witryny w organicznych wynikach wyszukiwania przeglądarki Google (dla wybranych słów i fraz kluczowych) ma znaczący wpływ na zainteresowanie klientów witryną. SEMSTORM to narzędzie, za pomocą którego można zwiększyć efektywność działań w obrębie marketingu online. System udostępnia właścicielowi witryny dane dotyczące widoczności strony, przy wprowadzeniu przez danego użytkownika wyszukiwarki konkretnej frazy. SEMSTRORM dostarcza również informacji na temat najbardziej popularnych słów kluczowych. Pozwala to dostosować treść artykułów czy opisów produktów do wytycznych wskazanych przez system. Warto jednak pamiętać, że SEMSTORM nie jest narzędziem Google. Otrzymane dane należy zatem traktować jako wyniki orientacyjne. Narzędzie pozwala monitorować własną witrynę oraz konkurencyjne strony.

Hotjar

Narzędzie wykorzystywane jest jako system kompatybilny z instrumentami analityki internetowej. Za jego pomocą można ocenić i zrozumieć zachowania osób odwiedzających daną platformę internetową. Hotjar przekazuje informacje zwrotne za pomocą map termicznych, nagranych sesji oraz ankiet. Z wykorzystaniem narzędzia można poprawić jakość świadczonych klientom usług. Hotjar wykorzystywany jest w ponad dwudziestu krajach. Jego aktywacja wymaga umieszczenia przez właściciela witryny odpowiedniego kodu w skrypcie strony. Podstawowa z płatnych wersji – dopasowana do potrzeb klientów indywidualnych i małych przedsiębiorstw – kosztuje 29 € i pozwala na przeanalizowanie 10 tys. wyświetleń strony dziennie. Hotjar w najtańszej z płatnych wersji biznesowych – za 89 € – pozwala analizować 20 tysięcy wyświetleń w ciągu dwudziestu czterech godzin. Dzięki mnogości ofert każdy może wybrać abonament idealnie dopasowany do swoich potrzeb.

Istnieje wiele narzędzi, które pomagają wpłynąć na współczynnik konwersji. Niezależnie od wybranej strategii, prowadzone działania należy monitorować i dostosowywać metody promocyjne do oczekiwań odbiorców. Nie warto również kierować się stereotypami. Często alternatywne narzędzia, mniej popularne, mogą przynieść równie satysfakcjonujące rezultaty.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj