SEO dla wielu jest niezwykle skomplikowanym procesem, dzięki któremu poszczególne strony internetowe pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania. W rzeczywistości jednak większość zasad dotyczących pozycjonowania jest niezwykle prosta. SEO to nic innego jak jedno z prostszych narzędzi do zdobywania ruchu z wyszukiwarki Google. Co więc o SEO powinna wiedzieć firma stawiająca swoje pierwsze kroki w sieci? Z myślą o takowej przygotowaliśmy poradnik, który przybliży zasady SEO i sprawi, że witrynę zacznie odwiedzać coraz większa liczba internautów.

Dlaczego musisz być widoczny w sieci?

Zanim przejdziemy do głównych zasad SEO, zastanówmy się najpierw, po co właściwie musimy je poznać. Co Twojej firmie daje obecność w sieci?

Przede wszystkim dzięki własnej stronie internetowej dotrzesz do większego grona odbiorców. Nie jesteś już skazany wyłącznie na odwiedziny lokalnych mieszkańców. Jak wskazują badania Gemius, aż 60% Polaków stawia na zakupy internetowe. Niemal z każdą usługą czy produktem możesz wyjść w kierunku klientów internetowych! W internecie możesz także sam zdecydować, jak będą Cię postrzegać Twoi klienci. To Ty budujesz wizerunek swojej marki. Pamiętaj jednak, by był on spójny z faktycznym stanem rzeczy. Internet to miejsce, do którego ze swoją działalnością przeniosło się wielu przedsiębiorców. Dziś nie musimy nawet posiadać lokalu usługowego czy magazynu, by sprzedawać produkty. Jeśli chcemy osiągnąć sukces w swojej branży, nie możemy pominąć tak ważnego miejsca do budowy kontaktu i relacji z klientami, jakim jest internet. Co jednak zrobić, by potencjalni klienci mogli na Ciebie trafić w sieci?

Jak wybierać słowa kluczowe?

Słowa kluczowe pomagają potencjalnym klientom trafić na Twoją stronę internetową. Dlatego tak ważne jest znalezienie wszystkich fraz kluczowych, które mogliby wpisać Twoi klienci w wyszukiwarkę. Co jednak ważne, nie wystarczy jedno, czy zaledwie kilka słów kluczowych. Im więcej fraz kluczowych znajdziesz i uwzględnisz na swojej stronie, tym bardziej zwiększasz swoje szanse. Na jakiej zasadzie działają słowa kluczowe?

Przyjmijmy, że zajmujesz się wykonywaniem paznokci hybrydowych. Potencjalni klienci mogą do Ciebie trafić, wpisując w Google:

  • rodzaj paznokci, jaki ich interesuje (paznokcie hybrydowe, paznokcie żelowe itp.),
  • uroczystość, na jaką potrzebują paznokci (paznokcie hybrydowe na wesele, paznokcie na urodziny, paznokcie na co dzień),
  • inspiracje dotyczące paznokci (modne paznokcie, kształty paznokci hybrydowych),
  • porady dotyczące paznokci (jak wykonać paznokcie hybrydowe, jak zdjąć paznokcie hybrydowe).

Osoba, która trafi na Twoją stronę dzięki wpisanej frazie, może w pierwszej chwili nie być zainteresowana usługą. Być może tylko szukała inspiracji, jednak po zapoznaniu się z Twoim portfolio podejmie decyzję o tym, że warto oddać się w Twoje ręce?

Na czym polega optymalizacja SEO strony internetowej?

Optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO to nic innego jak zmiana jej budowy, tak by odpowiadała wyszukiwarce Google. Ta bowiem ceni sobie poukładane strony, wzbogacone o odpowiednią ilość treści uwzględniającą słowa kluczowe. Warto mieć jednak na uwadze, że frazy kluczowe nie wystarczą, by nasza strona pojawiła się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Tworząc stronę zoptymalizowaną pod kątem SEO pamiętaj o:

  • poprawnym doborze słów kluczowych, adekwatnych do działalności,
  • odpowiedniej strukturze strony i przejrzystym menu,
  • interesujących, autentycznych treściach, w których zawarte są słowa kluczowe,
  • odpowiedniej budowie adresów URL;
  • uzupełnieniu meta danych

Wszystkie działania wykonywane w obrębie samej witryny internetowej noszą nazwę on-site SEO. Z kolei, wszystkie działania mające wpływ na optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarek, jednakże, których nie można wykonać w obrębie samej witryny noszą nazwę off-site SEO. Klasycznym przykładem takich działań jest link building. Linki odsłyłające do danej witryny są cenną wskazówką dla wyszukiwarek, czy na tej właśnie stronie znajduje się wartościowa treść, czy jest chętnie udostępniana innym osobom. Aby wiedzieć jaki odnośniki pozyskiwać i z jakiego źródła, warto zatrzymać się na chwilę przy temacie rodzaju linków. Zagadnienie zostało bardzo wyczerpująco opisane w artykule pt. Podstawowe pojęcia Link Buildingu. Linki, w dużym skrócie dzielą się na dofollow i nofollow i mogą mieć różne anchory, W budowie wartościowego profilu linków duże znaczenie ma skupienie się na pozyskiwaniu linków z wartościowych domen, ich dywersyfikacja źródeł linkowania, dobór anchorów i stron docelowych, a w przypadku witryn ze złą historią wykluczenie z indeksu Google’a linków słabej jakości..

Reklama w Google, a pozycjonowanie

Istnieje prosty sposób na pojawienie się w wysokich wynikach wyszukiwarki Google – reklama. Czy jednak jest to lepszy sposób od pozycjonowania swojej strony? Niezupełnie! Reklama Google będzie przynosić efekty tylko do momentu, aż będziesz za nią płacił. Pozycjonowanie strony internetowej bez reklamy w Google, choć nie jest tak spektakularne na samym początku, w dłuższej perspektywie przynosi znacznie większe korzyści. Dobrym pomysłem może okazać się połączenie tych dwóch opcji. Jeśli chcesz szybko zaistnieć w sieci, możesz postawić na Google Ads, a w czasie trwania kampanii optymalizować treści na swojej stronie pod kątem SEO.

SEO a social media

Czy media społecznościowe wpłyną na widoczność Twojej witryny w sieci? Zdecydowanie tak! Jeśli posiadasz profile w social mediach, internauta poszukujący Twojej marki natrafia na nie po wpisaniu w wyszukiwarkę. Takie działanie z kolei może wpłynąć na ruch na Twojej stronie. Odnośniki do social mediów warto uwzględnić na swojej stronie. Spójne dane pojawiające się na stronie i w mediach społecznościowych działają na Twoją korzyść. Social media mogą również wpłynąć na większą świadomość Twojej marki w lokalnych wynikach wyszukiwania. Działania w social mediach i pod pozycjonowanie w wyszukiwarce Google mogą się uzupełniać.

Artykuł powstał we współpracy z firmą marketingową https://www.memtor.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj